Одним із проектів, започаткованих Британською радою, є проект «Англійська мова для університетів». Проект націлений на внесення якісних змін у рівень володіння англійською мовою як викладачів, так і студентів вищих навчальних закладів України, що дозволить їм брати активну участь у міжнародних заходах.
У квітні 2016 року до проекту приєднався і наш навчальний заклад. Однією із фокус-груп, які залучаються до проекту, є викладачі фахових дисциплін, що проводять викладання англійською мовою (EMI teachers). З 24 по 30 серпня 2016 року викладачам нашого університету випала чергова взяти участь у тренінгу Academic Teaching Excellence (Майстерність викладання в університетах), який проходив в Одесі, в рамках проекту «Англійська мова для університетів».
Від кафедри менеджменту у виробничій сфері в тренінгу брала участь викладач Наталія Шведа.
Учасники тренінгу від ТНТУ ім. І. Пулюя
Загалом, у тренінгу взяло участь понад 60 учасників з вищих навчальних закладів України: Києва, Львова, Тернополя, Дніпра, Полтави, Одеси, Харкова, Ужгорода та інших міст, які здійснюють викладання дисциплін у різних предметних областях: економіка, управління, прикладна математика, електротехніка, інформаційно-комунікаційні технології, міжнародне право, релігієзнавство, перекладознавство, філософія та інших.
На тренінгу викладачам були надані сучасні технології навчання, орієнтовані на підвищення педагогічної майстерності та рівня володіння англійською мовою. Навчання відбувалося у теплій дружній атмосфері та супроводжувалося обміном досвідом між викладачами різних ВНЗ України. Англійська мова була робочою мовою тренінгу, що дало змогу покращити комунікативні навички кожного учасника.
За словами менеджера проектів Британської Ради в Україні, Жанни Севастьянової: «Кожний, хто взяв участь у даному проекті є «Агентом змін в Україні».
Знання, навички, техніки та методики, якими вдалося оволодіти в ході тренінгу, активно впроваджуються в університеті. З метою розповсюдження та поширення нових ідей серед викладачів університету планується проведення методичного семінару.
Запропоновані на тренінгу методики викладання є ефективними й орієнтовані на розвиток професійних та особистісних якостей студента. Зокрема, розвивають критичне мислення, логіку, вміння виступати перед аудиторією, формулювати власні думки, аргументовано відстоювати власну позицію, працювати в команді, швидко адаптуватись до роботи в різних групах. У тренінгу був зроблений акцент на ролі особистості викладача, його акторських здібностях, вмінні вдало керувати аудиторією, оцінювати рівень розуміння викладеного матеріалу, організовувати студентів у робочі групи й орієнтувати на досягнення певної мети.
Дискусії у групах
Інтеграція нових методик з усталеними традиціями, що використовуються у сучасній вищій школі України, є доволі складним завданням. Проте, конкуренція в сфері освіти, вимагає від навчальних закладів підвищення якості освіти, а відповідно, є неможливою без якісно нового переходу до нових методик навчання.
Як влучно зауважив однин із учасників тренінгу, Сергій: «На жаль, сучасна освіта базується на страху й почутті провини студента» і очевидним є те, що такий підхід не має майбутнього у ХХІ-му столітті. Тому місія викладача полягає у зміні цієї парадигми.
Тренінг завершився врученням сертифікатів та «капусником» (skit).
Дотепні сценки «капуснику» у виконанні команди Тома Спейна
За результатами тренінгів Британської ради Teacher Development Summer School «Academic Teaching Excellence» викладачі університету провели методичний семінар на тему: «Creating an Interactive Learning Environment».
Викладачі університету ділилися із учасниками семінару отриманим досвідом щодо методики викладання, активно залучаючи їх до дискусії. Воркшоп організували викладачі університету, які відвідали тренінги «Academic Teaching Excellence», які Британська Рада проводила влітку у Дніпрі та Одесі. Від кафедри менеджменту у виробничій сфері – це Наталія Шведа.
Теми, які були представлені та обговорені під час заходу:
- Запровадження проекту Британської Ради «Англійська для університетів».
- Викладання в університеті в ХХІ столітті та безперервна освіта.
- Управління увагою/залученням на уроках.
- Поради щодо пригадування попередньої лекції та підготовки до сьогоднішньої лекції.
- Розклад спостереження вчителя, включаючи розділи про взаємодію, мову (лексика, граматика, маркери дискурсу), навички презентації та вимову.
- Ключові питання ефективної оцінки («Сандвіч похвали»).